Bæredygtighed
TRIMM Copenhagen arbejder konstant på at blive mere bæredygtig i alle dele af værdikæden. Hver gang der træffes et valg, er klima- og miljøpåvirkningen en væsentlig del af beslutningsprocessen. Læs mere om de specifikke initiativer, TRIMM Copenhagen har taget, og hvordan bæredygtighed overvejes i den daglige drift nedenfor.
Design
En af de vigtigste faktorer for et produkts levetid, udover holdbarheden, er dets visuelle udtryk og stil. For TRIMM Copenhagen er målet derfor altid at skabe noget, der føles tidløst, men som samtidig er moderne og relevant. Der arbejdes med solide, runde former og basisfarver, som kan modstå skiftende trends og tendenser. For eksempel kan man stadig finde mange af de samme bestsellere fra virksomhedens opstart for over 10 år siden i sortimentet i dag. Når TRIMM Copenhagen lancerer et nyt produkt, er det derfor også håbet, at produktet stadig vil være at finde i mange hjem om 30, 40 eller 50 år.
Materialer
For TRIMM Copenhagen er materialevalget helt grundlæggende for produktudviklingen og identiteten som designvirksomhed. Ud over at gå efter høj kvalitet prioriteres også materialer med høj holdbarhed og mulighed for at bruge materialet igen og igen til nye formål.
I de senere år er TRIMM Copenhagen også begyndt at vælge materialer, der har haft et liv før eller på anden måde har lille eller ingen skadelig indvirkning på klimaet og miljøet. Det kan ses i Recycled NOAH Collection fra 2021, som er lavet af et zero-waste tekstil, skabt af 100% genbrugte plastflasker og polyesteraffald, og i fyldet til alle sækkestole, som nu består af 25% genbrugt EPS.
Produktion
For TRIMM Copenhagen er det vigtigt at arbejde tæt sammen med produktionen og minimere al unødvendig transport. Derfor er alle vores produkter (med undtagelse af Terrazzo-bakken, som er håndlavet i Vietnam) produceret i EU. Der er daglig kontakt med produktionen og besøg hos leverandører mindst en gang om året.
Transport
Et af de største initiativer, TRIMM Copenhagen har taget i forhold til transport, har været at flytte lagerfaciliteter sammen med produktionen. Det betyder, at der ikke er nogen transport mellem disse to led.
Derudover er der drop shipping-løsninger for over 90 % af detailhandlerne. Det betyder, at den eneste reelle produkttransport, der anvendes, er, når ordrer skal leveres direkte til slutkunden.
Det er også en prioritet at have råvareleverandører fra Europa for at holde leveringstransporten fra leverandørerne på et minimum.
Salg
TRIMM København har i de senere år gennemgået en rivende udvikling, hvor flere og flere af vores aktiviteter foregår online.
Det har betydet, at TRIMM Copenhagen har været i stand til at minimere brugen af trykt materiale og andre fysiske markedsføringsmaterialer som skilte og flag, ligesom rejseaktiviteten er minimeret, og møder afholdes online, hvis det er muligt.
Vores mål
- Flyt 100 % af produktionen til EU
- Skift til at bruge 100 % genbrugsfibre til udendørskollektionens tekstiler
- Produktporteføljen udvides med produkter, der kan pakkes fladt uden at gå på kompromis med design og komfort
- Arbejder på at finde mere bæredygtige alternativer til alle de forskellige dele af produkterne.


